domingo, 23 de junio de 2013

PROPOSTA D'ACTIVITAT - ESCOLA 3

En la segënt entrada vull proposar una activitat que penso que és ideal per a treballar les emocions a les aules. La base la he agafat de l’activitat “Qui són?”. En veritat, a classe, la meva companya Felisa i jo, vam elegir dos: la mencionada i “Sense paraules”. Com que la meva companya ja ha explicat aquesta última aprofitaré per explicar la de “Qui són?”.

La veritat que la elegit perque penso que és una activitat que permet als nens conèixer les seves emocions enfront  a molts aspectes, conèixer les emocions dels altres i, sobretot la relació que hi ha tant entre les emocions dels diferents infants com les d’ells mateixos.

Com tots sabem les emocions són molt importants i per això mateix les hem de treballar a l’escola dia a dia. La següent proposta no es per treballar diariament sinó setmanalment o inclús mensaulment ja que en cas contrari els infants segurament es cansarien. Per tant, es convenient dur-la a terme amb altres activitats per treballar les emocions de forma diària.

Es tracta d’una activitat dirigida a infants d’entre 4 i 7 anys i participaran tots els infatns, la tutora, i si fos el cas, la mestra de suport. A més, al llarg del curs, seria interessant coordinar-se amb altres mestres d’altres cursos per dur a terme la mateixa activitat amb diferetns nens.

L’únic material que necessitarem serà una espècie de dos o tres daus grans. El nombre depèn del nombre de participants, seria ideal un per cada 6 persones, ja que en cada costat dels daus haurà representat un objecte, animal... que entre tots haurem dit el dia anterior. La/el mestra/e el que haurà de fer és apuntar-se i fer-se una llista de tots els objectes (o altres) del que els infants proposin. A continuació crearà els daus de manera que cada costat representi una d’aquests objectes. També es poden incloure d’altres que no haguin proposat els infants.

Els daus seran de cartró.


Els objectius que m’he plantejat són els següents:
·         Comunicar, saber, expressar, reconèixer i interpretar les pròpies emocions i les dels altres. Millorar la competència comunicativa.
·         Conèixer-se a un mateix i els companys. Adquirir habilitats socioemocioals.
·         Millorar la quantitat i qualitat de les interaccions a l’aula.
·         Adquirir consciència emocional.
·         Reduir el fort egocentrisme present en aquestes edats a través dels diferents punts de vista que sorgeixin a l’aula.

L’activitat necessitarà com a mínim dues sessions. En la pimera el/la mestra proposarà als nens nombrar els objectes, activitats, hobbies, animals, etc. De tot el que els hi agrada o que no. Després d’això, la mestra s’encarregarà de crear els daus anteriorment mencionats, amb cartró i dibuixos aferats de paper.



La segona sessióes centrarà en l’activitat en si. El/la mestra farà que tots els alumnes s’asseguin a l’assemblea i d’un en un els farà tirar un dels daus. Ha de procurar que tots els alumnes tirin el dau almenys una vegada. A continuació, en veure la imatge que toqui, preguntarà a l’alumne que l’ha tirat els seus sentiments cap a aquest. Després els contratarà amb altres companys seus, i així contínuament.

Per acabar, penso que l’activitat permet als nens adonar-se’n que totes les persones són diferents i que els seus companys tenen gustos i sentiments diferents, cosa que hem pareix primordial a aquestes edats. Altre aspecte del qual es poden donar compte els alumnes és que un mateix objecte els pot donar diferents sentiments segons el moment, cosa que la mestra ho haurà de propociar. Per exemple, si un nen diu que li agrada molt la plutja, la mestra li preguntarà que si creu que li agradarà de la mateixa manera si ha d’estar tres dies baix la plutja.



No hay comentarios:

Publicar un comentario